baligal1gam

  • ۰
  • ۰

معمولاً برای درمان بواسیر ترومبوزه از ترومبکتومی استفاده می‌شود. در این روش جراح یک برش کوچک روی بواسیر ایجاد کرده و خون را تخلیه می‌کند. در روش درمان ترومبکتومی معمولا نیاز به بیهوشی نیست. این روش زمانی موثر است که تا چند روز پس از ایجاد لخته خون در هموروئید، انجام شود. در غیر این صورت ممکن است به سایر درمان‌ها نیاز باشد.

اگر ترومبکتومی مؤثر نباشد، پزشک انجام روش های درمانی دیگری را توصیه می کند. انواع مختلفی از گزینه‌های درمان وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

هموروئیدکتومی: این روش یکی از درمان‌های تهاجمی است که برای برداشت بافت هموروئید به کار می‌رود و ممکن است تحت بی حسی عمومی و یا بی هوشی انجام شود. هموروئیدکتومی برای درمان هموروئیدهای درجه 3 و 4 کاربرد دارد و به دو روش باز و بسته انجام می‌شود. این روش درمان با مشکلات متعددی همراه بوده و درد و خونریزی شدیدی را به بیمار تحمیل می‌کند.

رابربند: در این روش با بستن کش دور بواسیر، جریان خونرسانی به آن را قطع می‌کنند و بعد از حدود یک هفته بواسیر کوچک شده و از بین می رود.

هموروئیدوپکسی: در این روش که به آن استاپلر هم گفته می‌شود، از یک دستگاه منگنه‌ای کمک می‌گیرند و بدون ایجاد برش, خونرسانی به زائده‌ ایجاد شده را قطع می‌کنند. این روش یک درمان سرپایی است.

لیزر بواسیر خارجی

در واقع امروزه شاید یکی از راحت ترین نوع جراحی ها جراحی با لیزر باشد. در پایین به مزایای این نوع درمان و جراحی می پردازیم:

مزایای درمان هموروئید خارجی با لیزر

  • نیازی به بستری در بیمارستان و گرفتن بیهوشی عمومی یا بی حسی نخاعی که یکی از علل ترس بیماران است نداشته ومتعاقب آن نیازی به استراحت چند روزه در منزل که از ضروریات جراحی سنتی است را ندارند و از روز بعد از عمل میتوانند به سرکار خود بازگردند زیرا بیمار بیهوشی نگرفته ودرد زیادی بعد از عمل ندارد.
  • نیازی به پانسمان داخلی (توپی یا تامپون)ندارد که معمولا در جراحی سنتی اجباری و خارج کردن آن بسیار دردناک است .
  • عمل معمولا در مطب انجام و بیمار بعد از عمل مرخص ومیتواند بعد از عمل تغذیه معمولی و دفع مدفوع داشته باشد در حالی که در جراحی سنتی اصل برعدم تغذیه حداقل برای24ساعت وسپس تغذیه با سوپ برای به تاخیر انداختن دفع برای مدت چند روزمی باشد.
  • درد بعد از عمل با لیزر نسبت به جراحی سنتی بسیارکمتر و میزان خونریزی نیزکمتر است همچنین میزان عود کمتر است.
  • انتقال عفونت های خطرناک مثل هپاتیت که در جراحی سنتی محتمل است درعمل با لیزر وجود ندارد.
  • بر خلاف تصور عموم لیزر در هر مرحله ای حتی مراحل پیشرفته هموروئید وغیرو کارآیی دارد و حتی درمورد بیماران با سن بالا و مشکلات دیابتی-کبدی-کلیوی وبیماران قلبی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند قابل انجام است.
  • ۹۹/۰۱/۱۹
  • gzl

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی