baligal1gam

  • ۰
  • ۰

درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی با فریز با نیتروژن مایع (کرایوتراپی):

یکی از بهترین روشهای درمانی زگیل تناسلی است.

الکترو کوتریزاسیون روشی برای رفع زگیل تناسلی:

روش دیگری در درمان زگیل تناسلی است که اشکال آن دردناک بودن آن است.

کرایوتراپی روش درمان زگیل تناسلی:

امروزه به دلایلی که خواهیم گفت بهترین و آسانترین و کوتاه ترین و کم عارضه ترین روش حذف زگیل تناسلی می باشد:در یک جلسه و در برخی 5-10 دقیقه همه زگیل های تناسلی را می توان درمان کرد.منجربه پخش زگیل تناسلی نمی شود و نیاز به تکرار درمانی نیست. همچنین از نظر زیبایی محل پوست آلوده نسبت به روش های دیگر حداقل آسیب بافتی را دارد.

سرپایی و با حداقل درد و تحریک محل نسبت به روش های دیگر می باشد و لذا نکات فوق باعث شده است که امروزه کرایو به عنوان خط اول درمانی زگیل تناسلی در بسیاری از مراکز درمانی مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین، سریعترین و اثربخش ترین درمان زگیل تناسلی لیزر می باشد:

در روش درمان زگیل تناسلی با لیزر معمولا از اشعه لیزر به منظور درمان زگیل های گسترده و البته مقاوم نسبت به درمان استفاده بیشتری می شود.

این روش بهترین راه درمانی می باشد زیرا عوارض کمتری داشته و مدت نقاهت آن نیز کمتر می باشد.

لیزردرمانی دی اکسید کربن فرآیندی است که در آن پرتوهای فروسرخ مستقیماً به طور متمرکز به سوی آسیب های زگیلی هدف گیری می شود. بافت آسیب دیده، لیزر را جذب و به انرژی گرمایی تبدیل می کند و به این وسیله ناحیه ی مورد نظر را تبخیر می نماید .فایده ی بالقوه ی این روش درمانی آن است که قابلیت نفوذ لیزر در عمق، امکان تهاجم کامل تری را به ویروس فراهم می کند و موجب شده تا لیزردرمانی، روش مورد انتخاب برای درمان افراد دارای ضعف ایمنی باشد. طبق مطالعه ای که در دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است میزان پاکسازی زگیل تناسلی توسط لیزر CO2 حدود دو برابر موثر تر از کرایوتراپی در درمان زگیل تناسلی است میزان عود زگیل تناسلی در افرادی که لیزر می کنند کمتر از کسانی است که که کرایو می کنند. به عبارت ساده تر خیلی اوقات برای پاکسازی یک زگیل نیاز به دو یا تعداد بیشتری جلسات کرایوتراپی است و گاهی اصلا پاسخگو نبوده و نیاز به تغییر روش درمان هست در حالی که در درمان با لیزر در همان جلسه اول زگیل از بین خواهد رفت و عود نخواهد کرد.

  • ۹۹/۰۱/۱۸
  • gzl

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی