baligal1gam

  • ۰
  • ۰

لیزر کیست مویی

درمان کیست مویی با لیزر به عنوان جدیدترین متد درمان این عارضه به شمار می رود که با استقبال زیادی مواجه شده و تا کنون در اکثر موارد نتایج موفقیت آمیزی داشته است. در جراحی با لیزر بوسیله اشعه لیزر برشی روی سینوس ایجاد می کنند تا عفونتی که در داخل آن تجمع پیدا کرده بطور کامل تخلیه شود. تبحر پزشک و دستگاه لیزری که مورد استفاده قرار می گیرد تاثیر زیادی در نتیجه این درمان خواهد داشت.

مزایای لیزر کیست مویی

از مزیت های لیزر کیست مویی در مقایسه با عمل جراحی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

صرفه جویی در زمان: عمل کیست مویی با لیزر به صورت سرپایی انجام گرفته و مدت زمان مورد نیاز برای آن کمتر از یک ساعت است، در صورتی که انجام جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان قبل و پس از عمل دارد.

صرفه جویی در هزینه ها: درمان کیست با لیزر در مقایسه با جراحی نیاز به پرداخت هزینه ای کمتر دارد.

کاهش درد و خونریزی بیمار: انجام درمان با لیزر به سبب ترمیم عروق و اعصاب آسیب دیده، درد و نیز خونریزی بیمار را به شدت کاهش میدهد. در حالی که جراحی با استفاده از تیغ و چاقو انجام شده، و به طبع بیمار متحمل درد و خونریزی بسیاری خواهد شد.

کاهش دوره نقاهت: درمان با لیزر موجب می شود، بیمار به سرعت بهبود یافته و به زندگی عادی خود باز گردد، در حالی که جراحی مدت زمان بهبودی بیشتری دارد.

کاهش عوارض بیماری: جراحی می تواند عوارض متعددی را در پی داشته باشد و حتی عامل بی اختیاری شود، در صورتی که عمل سرپایی کیست مویی با لیزر عوارض کمتری را برای بیمار به دنبال دارد.

جراحی تحت بی حسی: جراحی کیست مویی با لیزر بصورت سرپایی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

نتیجه قطعی: آمارها نشان داده، لیزر درمانی نتیجه قطعی تری را به دنبال دارد، در صورتی که جراحی ریسک بازگشت بیماری را افزایش میدهد.

زیبایی: عمل لیزر بدون تیغ جراحی انجام می شود، در نتیجه هیچ اسکاری و جای زخمی را بر روی بدن بیمار به جای نمی گذارد. در حالی که جراحی می تواند ظاهر نا زیبایی را بر روی پوست بیمار به جای بگذارد.

مراقبت های بعد از عمل

رعایت برخی نکات و انجام مراقبت ها علاوه بر اینکه می تواند نتیجه بهتری را از درمان ارائه دهد، می‌تواند در پیشگیری از کیست مویی هم موثر باشد. برخی از این نکات به این شرح است:

مراقبت عفونت زخم باشد، برای جلوگیری از این امر لازم است، ناحیه مورد نظر را پاکیزه نگه داشته و ضد عفونی کنید، همچنین لازم است پانسمان روزانه تعویض شود.

مصرف مسکن ها و آنتی بیوتیک ها باید با نظر پزشک و میزان تجویز شده وی باشد.

استراحت و مراقبت از خود می تواند دوره نقاهت را کاهش دهد، به علاوه لازم است پس از عمل از فعالیت های سنگین و حمل و جابه جایی اشیاء سنگین بپرهیزید.

مصرف غذاهای ملین و قوی می تواند درمان سریع تر بیماری کمک نماید.

برای نشستن از بالش های نرم به شکل دونات استفاده نمایید، تا فشاری به زخم وارد نشود.

از پوشیدن لباس های تنگ با الیاف مصنوعی اجتناب کنید.

از نشستن به مدت طولانی اجتناب کنید.

  • ۹۹/۰۱/۲۳
  • gzl

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی